Wie zijn wij?

Een groep van acht vrijwilligers die van lezen houden. Het weggeven van boeken aan kinderen is voor ons een groot feest. Het plezier dat we als kind hadden in lezen en voorgelezen worden, geven we graag door. Bovendien beseffen we het belang van lezen voor de (taal-)ontwikkeling van elk kind. Het Boekenschatkistteam bestaat uit: Anne, Herman, Henk, Bernie, Rick, Mintsje en Bernadette.

Hoe is het ontstaan?

Dit project werd door de buurt uitgekozen tijdens De WijkStemDag 2011. Het doel is dat alle kinderen in de wijk jonger dan 13 jaar een eigen boekenkastje kunnen aanleggen.  Hier ziet u een filmpje over ons werk gemaakt door OOGtv tijdens onze officiële opening in oktober 2013:
https://www.youtube.com/watch?v=AVrBPSquvU4

Hoe komen we aan de boeken?

We zamelen zelf de boeken in via particulieren, scholen en kringloopwinkels. Ongebruikte en/of oude kinderboeken zijn ook altijd zeer welkom, mits in goede staat. U kunt deze afgeven donderdag tussen 15:00 - 16:30 bij de Boekenschatkist.

Wanneer zijn we open?

We zijn elke donderdag van 15:00 - 16:30 open.

Waar is het?

De Boekenschatkist zit in het Cortinghhuis aan de Borgwal 88.